La continuidad de los deseos

(ENG)
Usually, in my projects I turn to the public space in search of ideas and materials. From the collection, appropriation, intervention and putting in relation of elements, I evidence some paradoxes that account for the particular relationship of the context in which we live. I think that every day we see what economics can do with art, but then, what can art do for economics?

The residence in Torino is an excuse to continue this line of work. Walking through the city, I see a work by Mario Merz (il volo dei numeri) and I think about this abstract relationship that we have with numbers today, for example with money, and in the disappearance of value when everything tends to infinity. Who would have thought that a work of arte povera could be worth millions?

On this occasion, I have appropriated the numbered signs that hang from the trees following the Fibonacci series. I was replacing them with exact copies signed on the back and that, therefore, turned out to be originals. These numbers contain a lot of information about the tree and, in their own way, they are also a quote to Merz's work. I already have a lot of these numbers, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, ... As if I had won the lottery, I recognize the potential of the pieces for a site specific work that I will call "La continuidad de los deseos". The work, then, is an infinite series that, because of this exchange, it takes place simultaneously in the city and in the space of viadellafucina16 maintaining a link between both sides.

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(ESP)
Usualmente, en mis proyectos recurro al espacio público en busca de ideas y materiales. A partir de la recolección, apropiación, intervención y puesta en relación de elementos, evidencio algunas paradojas que dan cuenta de la relación particular del contexto en el que vivimos. Creo que todos los días vemos lo que la economía puede hacer con el arte, pero entonces, ¿qué puede hacer el arte por la economía?

La residencia en Torino es una excusa para continuar esta línea de trabajo. Caminando por la ciudad, veo una obra de Mario Merz (il volo dei numeri) y pienso en esta relación abstracta que hoy tenemos con los números, por ejemplo en el dinero, y en la desaparición de valor cuando todo tiende al infinito. ¿Quién hubiera pensado que una obra de arte povera podría llegar a valer millones?

En esta ocasión, me he apropiado de los cartelitos numerados que cuelgan de los árboles siguiendo la serie de Fibonacci. Los fui reemplazando por unas copias exactas firmadas al dorso y que, por ende, resultaron ser originales. Estos números contienen mucha información del árbol y, a su manera, también son un guiño a la obra de Merz. Ya tengo un montón de estos números, 1, 1, 2, 3, 5, 8 ,13, 21, 34, … Como si me hubiera ganado la lotería, reconozco el potencial de las piezas para una obra site specific que voy a llamar “La continuidad de los deseos”. La obra, entonces, es una serie infinita que, a partir de este intercambio, transcurre en simultáneo en la ciudad y en el espacio de viadellafucina16 manteniendo un vinculo entre ambos lados.

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La continuidad de los deseos díptico de medidas variables

La continuidad de los deseos collage